BEZMASÁ JÍDLA

ČL = čajová lžička
PL = polévková lžíce

Opečené ovoce s limetkovou šťávou

Suroviny (pro 4 osoby): 2 nashi, event. hrušky, jablka, 1 PL šťávy z limetky, 1/3 hrnku přírodního cukru, ¼ hrnku suchého bílého vína

Příprava (doba přípravy 4 min.): Ovoce nakrájíme na plátky. Každý plátek pokapeme limetkovou šťávou, posypeme přírodním cukrem a rozložíme na rozpálený gril. Grilujeme cca 2 – 3minuty „do zlatova“.
Podáváme k různým druhům sorbetů.

Grilované banány

Suroviny (pro 4 osoby): 3 banány, 3 PL citron. šťávy, 1/3 hrnku přírodního cukru

Příprava (doba přípravy 2 min.): Banány oloupeme a podélně rozpůlíme. Pokapeme šťávou z citronu, obalíme v cukru a rozložíme banány po dobu 1 minuty na rozpálený gril. Grilujeme „do zlatova“.
Podáváme s různými druhy zmrzlin.

Sójový tofu se zázvorem

Suroviny (pro 4 osoby): 500g tofu, 1/3 hrnku sojové omáčky, 2 PL zázvoru (najemno nasekáme), 1 PL sezamového oleje, špetka koriandru, 2 ČL přírodního cukru, 1 čili paprika (nasekáme najemno)

Příprava (doba přípravy 6 min.): Tofu nakrájíme na 2cm silné plátky, rozložíme do misky a zalijeme směsí ze soj. omáčky, zázvoru, oleje, koriandru, čili papriky a cukru. Necháme uležet 20min. Naložené plátky sýra grilujeme 3 – 4 minuty po obou stranách.

Příloha: rýže, dušený chřest

Zeleninová otýpka

Suroviny (pro 4 osoby): 150g sladkých fazolových lusků, 2 mrkve (oloupeme a nakrájíme na tenké plátky), 2 cukety (nakrájíme na tenké plátky), 24 šalotek ( rozpůlíme), 2 červené papriky (nakrájíme na proužky), 350g vaječných nudlí (uvařených)

Příprava čili omáčky: ½ hrnku sladké čili omáčky, 2 PL šťávy z limetky, 1 PL sojové omáčky

Příprava (doba přípravy 14 min.): Zeleninu nakrájíme na délku lusků, vložíme do vroucí vody a blanšírujeme 10 sekund, poté vyndáme a necháme okapat. Vytvoříme zeleninové balíčky – otýpky. Jednotlivou otýpku ovineme dokola nudlí a položíme na rozpálenou olejem vymaštěnou desku. Grilujeme cca 4 minuty. Připravíme omáčku z ingrediencí dle rozpisu, do které otýpky přímo při konzumaci namáčíme.

Talíř „Teryiaki“

Suroviny (pro 4 osoby): 12 baby kukuřiček, červená paprika (nakrájená na silné plátky), 24 fazolových lusků, 2 cukety (nakrájíme na plátky), 12 hlaviček žampionů, 12 tenkých plátků dýně, 350ml Teryiaki omáčky

Příprava (doba přípravy 5 min.): Čerstvou zeleninu naservírujeme na talíř. Teryiaki omáčku rozdělíme do misek na dipy. Zahřejeme gril, namočíme jednotlivé kusy zeleniny do omáčky a pomocí grilu opékáme do křupava.

Příloha: rýže nebo nudle

Zeleninový talíř

Suroviny (pro 4 osoby): 4 cukety (nakrájíme na ¼), 2 červené papriky ( nakrájíme na proužky), 2 žluté papriky ( nakrájíme na proužky), 4 malé lilky (nakrájíme na ¼), 8 hub

Příprava marinády: 3 PL olivového oleje, 2 PL citron. šťávy, 3 PL nasekané bazalky, ½ ČL prolisovaného česneku

Příprava (doba přípravy 5 min.): Z přísad dle rozpisu připravíme marinádu. Zeleninu pomažeme marinádou a poklademe na rozpálenou desku grilu po dobu 3 – 4 minut.

Příloha: chléb

Grilovaná brušeta

Suroviny (pro 4 osoby): 8 plátků bílého chleba (bagety), olivový olej, 250g koktejlových rajčat (rozpůlíme), 16 lístků bazalky, 2 stroužky česneku, čerstvě mletý pepř

Příprava (doba přípravy 10 min.): Chleba potřeme olejem o poklademe na rozpálený gril (3 – 4minuty) – pečeme „do zlatova“. Rozpůlená rajčata lehce potřeme olejem a grilujeme 4 – 5 minut.
Před servírováním potřeme opečený chleba česnekem, obložíme rajčaty, lístky bazalky a posypeme čerstvě umletým pepřem.